Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-11T21:23:15+01:00
X-liczba dziesiatek
y-liczba jedności
tak więc

x+y=13
10y+x=10x+y-27

x+y=13
9y-9x=-27|:9

x+y=13
y-x=-3 -> y=x-3

x+(x-3)=13
y=x-3

2x-3=13
y=x-3

2x=16
y=x-3

x=8
y=x-3

x=8
y=x-3 -> y=8-3

x=8
y=5

Spr.
x+y=13 | 8+5=13
10y+x=10x+y-27 | 50+8=80+5-27 | 58=58

Odp. Liczba, o której jest mowa to liczba "85"
1 5 1
2010-01-11T21:23:17+01:00
Suma cyfr 5 + 8 = 13 ... czyli jest to liczba 58, a gdy przestawimy to to otrzymamy liczbę 27 mniejszą bo 85 - 58 = 20

Mowa jest o liczbie 85.
2010-01-11T21:24:28+01:00
X- pierwsza cyfra dziesiątek
y- cyfra jedności
x+y=13
nie ma tych liczb dużo kilka
njmniejsza możliwa to:
49 i jak przestawimy to 94 94-49=45 nie pasi
58 i 85 85-58=27 to ta liczba : 58