Rozwiąż zadania :

a) Za dwa podręczniki zapłacono a zł. Ile kosztuje każdy podręcznik, jeżeli jeden jest o 20 % droższy od drugiego ?

b) Oblicz odsetki od kapitału k złotych wpłaconego do banku na okres 9 miesięcy na 12 % w stosunku rocznym.

c) Zmieszano a kg stopu o zawartości 60 % miedzi i b kg stopu o zawartości 50 % miedzi. Ile procent miedzi zawiera stop ?

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-09-24T21:12:53+02:00
A) Za dwa podręczniki zapłacono a zł. Ile kosztuje każdy podręcznik, jeżeli jeden jest o 20 % droższy od drugiego ?
x+x+20%x=a
220%x=a
2,2x=a
x=a/2,2
x=5/11a
5/11a+0,2*5/11a=5/11a+1/11a=6/11a

b) Oblicz odsetki od kapitału k złotych wpłaconego do banku na okres 9 miesięcy na 12 % w stosunku rocznym.
d=k*3/4*12/100
d=9/100 k

c) Zmieszano a kg stopu o zawartości 60 % miedzi i b kg stopu o zawartości 50 % miedzi. Ile procent miedzi zawiera stop ?
0,6a+0,5b=x%(a+b)
x=(60a+50b)/a+b
2009-09-24T21:27:28+02:00
A) Za dwa podręczniki zapłacono a zł. Ile kosztuje każdy podręcznik, jeżeli jeden jest o 20 % droższy od drugiego ?
x+x+2/10 *x=a
2,2x=a
x= (10a)/22

b)
9/12 * 12%=9%
9% * k= 9k/100
c)
[(6/10 *a)+(5/10 *b)]/(a+b) * 100%
  • Użytkownik Zadane
2009-09-24T21:38:04+02:00
A) Za dwa podręczniki zapłacono a zł. Ile kosztuje każdy podręcznik, jeżeli jeden jest o 20 % droższy od drugiego ?
a)
x+x+20%x=a
220%x=a
2,2x=a
x=a/2,2
x=5/11a
5/11a+0,2*5/11a=5/11a+1/11a=6/11a

b)
d=k*3/4*12/100
d=9/100 k

c)
0,6a+0,5b=x%(a+b)
x=(60a+50b)/a+b