Odpowiedzi

2010-01-11T21:34:48+01:00
Metafory - wyrażają niezwykłość przyrody, dają deformację świata: "pełen mleka niebios", "zanurzał się w cień", "obsypane srebrnym szelestem, kipiącą siatką białawych połysków".
4 3 4
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-11T21:40:31+01:00
1) "...panieńskim rumieńcem dzięcielina pała..."
2) "...Litwo,ojczyzno moja, ty jesteś jak zdrowie..."
3) "...przenoś moją duszę utęsknioną do tych pagórków leśnych..."
4) "...do tych pól malowanych zbożem rozmaitem..."
5) "...wyzłacanych pszenicą..."
6) "...posrebrzanych żytem..."
7) "...a wszystko to przepasane jakby wstęgą zieloną..."
8) "...na niej z rzadka ciche grusze siedzą..."
9) "...co wzdłuż i wszerz smugów świecą gęsto jak gwiazdy..."
9 3 9