Potrzebne mi są na jutro rozwiązania do tych zadań. mają być wypisane wszystkie informacje. UWAGA PROCENTY!! PILNE ZADANIE NA JUTRO!!
1) Rolki kosztowały 270 zł. Jesienią ich cenę obniżono o 13%. Ile kosztowały te rolki jesienią?
2) W domowej biblioteczce pana Jakuba jest 900 książek, w tym 270 jego ulubionych książek podróżniczych. Jaki procent wszystkich książek stanowią ulubione książki pana Jakuba?

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-11T21:35:00+01:00
1) 100% - 13% = 87%

Korzystamy z proporcji:
100% --- 270 zł
87% --- x zł

x = (270*87):100
x = 239,9 zł

2) 270/900 * 100% = 30%

Albo też można skorzystać z proporcji, chociaż różnic nie ma w sumie za dużych

900 --- 100%
270 --- x%

x = (100%*270):900
x = 30%
2010-01-11T21:36:35+01:00
1.)

trzynaście setnych razy dwieście siedemdziesiąt= 35,1 - o tyle zniżono

więc 270-35,1=234,9

2.)Niestety nie wiem