Zad1.
Słynny obraz Jana Matejki "Bitwa Pod Grunwaldem" ma wymiary 426 x 987 cm.Jaką powierzchnie ma ten obraz w metrach kwadratowych ?Wynik zaokrąglij do jedności.
zad.2
Korektor do zamalowywania błędów to taśma o długości 12 m i szerokości 4,2mm.Czy tej taśmy wytarczy do zamalowania całej kartki formatu A4 (210 x 297 mm)?
Proszę o odpowiedź i wytłumacznie ,a dam naj ;)
bardzo pilne ! Jeśli znacie odpowiedź tylko na jedno zadanie i tak proszę je rozwiązać.

3

Odpowiedzi

2010-01-11T21:40:11+01:00
1) 426 cm * 987 cm = 420462 cm2 = 42,0462 m2 co w zaokrągleniu daje 42 metry kwadratowe
2)12 m = 1200 cm = 120 00 mm
4,2 mm * 120 00 mm = 504 00 mm2
210 mm * 297 mm = 62 370 mm2

Nie starczy
2 3 2
Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-01-11T21:44:08+01:00
Zad1)
426 cm X 987 cm = 420462 cm² = 42,0462 m²≈ 42m²

Zad2)
12 cm = 120 mm
Pole korektora = 120 mm * 4,2 mm = 504 mm²
Pole kartki A4 = 210 mm * 297 mm = 62370 mm²

504 mm² < 62370 mm²

Odp. Nie, wystarczy tej taśmy na zamalowanie całej kartki formatu A4.

1 5 1
2010-01-11T21:52:47+01:00
Zad 1
powierzchnia obrazu w cm:
426 cm * 987 cm = 420 462 cm²
1 m ² = 100 cm²
czyli

1m² = 10 000cm²
x m² = 420 462 cm²
liczymy z proporcji na ukos
xm² = (420 462 cm² * 1m²) : 10 000cm²
xm² = 420 462 cm²m² : 10 000 cm²
x = 42,04 m²
w zaokrągleniu x ≈ 42 m²

Zad 2

2)
1 m = 100 cm = 1 000 mm
12 m * 10 00 mm = 12 000 mm
4,2 mm * 120 00 mm = 504 00 mm²
powierzchnia kartki A4:
210 mm * 297 mm = 62 370 mm²
ODP. Taśmy nie starczy do zamalowania całej kartki formatu A4
1 2 1