Pilne!!
1.Dane są dwa koła o promieniach 3 i 4 cm.Wyznacz promień koła,którego pole jest równe sumie pól danych kół.
2.Podaj stosunek długości promienia okręgu opisanego na trójkącie równobocznym do długości tego trójkąta.

2

Odpowiedzi

2010-01-11T21:41:29+01:00
5cm
S=pi*r^2
S=pi*(r1^2+r2^2)=pi*(3^2+4^2)=pi(9+16)=pi*25
a więc r=5
2)
promień okręgu opisanego na tr równobocznym
r=2/3h
h=a/2*pierwiastek z 3
1 1 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-12T00:50:17+01:00
1.Dane są dwa koła o promieniach 3 i 4 cm.Wyznacz promień koła,którego pole jest równe sumie pól danych kół.
P1=π*3²=9π
P2=π*4²=16π
P=P1+P2
P=9π+16π=25π
πR²=25π
R²=25
R=5 cm
2.Podaj stosunek długości promienia okręgu opisanego na trójkącie równobocznym do długości tego trójkąta.

niejednoznaczne zadanie???

R=2/3h
h=a√3/2→→R=2/3*a√3/2→→→R=a√3/3

R/a=√3/3
1 5 1