Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-11T21:45:35+01:00
Woda morska zawiera 5% soli.Ile kilogramów słodkiej wody należy dolać do 40 kg moeskiej wody , aby woda morska zawierała 2% soli?

ms/40*100=5
100ms=200
ms=2 kg -masa rozpuszczonej soli

2/x*100=2
2x=200
x=100 kg -masa roztworu 2%-go

100-40=60 kg -nalezy dolac wody slodkiej
2010-01-11T21:48:07+01:00
Wanilla maila racje ;)
pozdrowienia
2010-01-11T21:48:50+01:00
5% z 40 kg to 2 kg
2kg to ma być 2 %
więc z proporcji
2kg-2%
x-100%
2x=200 /:2
x=100kg
100kg-40kg=60kg tyle dolano