Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-11T21:47:36+01:00
2)
x- wiek mamy
y- wiek babci

x-20 - wiek mamy 20 lat temu
y-20 wiek babci 20 lat temu

y-20=2(x-20)
y=2x-20

Obecnie babcia ma dwa razy tyle lat ile miała moja mama w dni, gdy ja się urodziłem:

y=2(x-20+z) gdzie z to okres czasu jaki upłynął od tych 20 lat temu- po tym okresie urodził się chłopiec:


2x-20=2x-40+2z
20=2z
z=10

Więc po 10 latach urodziła mama syna ( oczywiście licząc od tych 20 lat temu) , czyli

20 lat temu nie było chłopca, dopiero po 10 latach mama urodziła chłopca( czyli urodziła go 10 lat temu) , więc obecnie chłopiec ma 10 lat
2010-01-11T21:49:34+01:00
X-mądrala
y-mama
z-babcia

Po pierwsze:
2(y-20)=(z-20)
Po drugie:
z=2(y-x)

Z pierwszego równania: z=2y-20
Wstawiamy do drugiego:
2y-20=2y-2x
x=10
Mądrala ma 10 lat.