Puszcza Solska zajmuje na mapie w skali 1 : 200 000 powierzchnię równą 3,1cm². Ile wynosi rzeczywista powierzchnia tej puszczy (w km²)?
Odpowiedź: 1240km².

Proszę o pomoc przy obliczeniach - jak do tego dojść, bo z matmy to jestem cienki bolek ;) pozdrawiam.

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-11T22:02:38+01:00
1: 200 000
1 cm - 200 000 cm
1 cm - 2 km
1 cm² - 4 km²
3,1 cm² - x
x = 4 km² * 3,1
x = 12,4 km²
Wydaje mi się że to jest poprawna odpowiedź...
18 2 18
2010-01-11T23:52:06+01:00
Puszcza Solska zajmuje na mapie w skali 1 : 200 000 powierzchnię równą 3,1cm². Ile wynosi rzeczywista powierzchnia tej puszczy (w km²)?
Odpowiedź: 1240km².

1 : 200 000
ale między polami skala wynosi k² czyli pole zmniejszono
200 000²=40 000 000 000
3,1 cm² * 40 000 000 000=124 000 000 000 cm²=12 400 000m²=12,4 km²

masz błąd
12 2 12