Proszę o szybką odpowiedz i wypełnienie pustych pól

Sporządź mieszaniny substancji wykorzystywanych w gospodarstwie domowym:
a)kwasku cytrynowego z wodą
b)drobno zmielonego pieprz z cukrem
c)węgla aktywnego (tabletek Carbo medicinalis) z wodą
d)kaszy jęczmiennej z kaszą manną

a)

Obserwacje:

b)

Obserwacje:

c)

Obserwacje:

d)

Obserwacje:

2

Odpowiedzi

  • KcB
  • Początkujący
2009-09-24T21:33:27+02:00
A) Kwasek cytrynowy rozpuszcza się pod wpływem wody(mieszanina jednorodna)
b) widać gołym okiem składniki (mieszanina niejednorodna)
c)tego niewiem ale chyba węgiel opada na dno i sie nie rozpuszca(miesznina niejednorodna)
d)widać składniki(niejednorodna)
Najlepsza Odpowiedź!
2009-09-24T21:49:58+02:00
Kwas z wodą trzeba wsypać kwas do wody i gotować ją
obserwacje; wyparowanie wody po zagotowaniu
pieprz z cukrem- wsypanie cukru i pieprzu do wody . Cukier sie rozpuści a pieprz rozdzielić za pomocą dekantacji
wegiel aktywny i woda- wode wraz z węglem zagotować woda wyparuje węgiel zostanie
2 5 2