1.W trzech klasach V było 85 uczniów. W klasie Va było o 2 uczniów więcej niż w klasie Vb, a w klasie Vc o 3 uczniów mniej niż w klasie Va. Ile uczniów było w każdej klasie?

2.Janek, Zosia i Adaś maja razem 156 zł. Janek ma o 36 zł więcej niż Zosia, a Adaś ma 2 razy więcej pieniędzy niż Zosia. Ile złotych ma każde z nich?

z góry wielkie dzięki....

3

Odpowiedzi

2009-09-24T21:56:25+02:00
gdy za liczbe uczniów va obstawimy literke x mozemy obliczy to w następujący sposób

85= x +(x-3)+(x+2)
85=3x-1 /-1
84=3x /:3
x= 28

w klasie va było 28 uczniów w klasie vb było 30 uczniów a w kalsie vc było 25 uczniów


zadanie 2.
zosia=x
156=x+(x+36)+2x
156=4x+36
120=4x
x=30zł

zosia miała 30 zł, Adam 60 zł, Janek 66zł
2009-09-24T21:57:38+02:00
1) x-ilośc uczniów Va
x-2- uczniowie Vb
x-3 -Vc

x+x-2+x-3=85
3x-5=85
x=30

30-2=28 -Vb
30-3=27 - Vc

2) z-pieniądze Zosi
j = z+36pieniądze Janka
a=2z -pieniądze Adasia

z+j+a=156
z+z+36+2z=156
4z=120
z=30
j=30+36=66
a=2*30=60
Najlepsza Odpowiedź!
2009-09-24T22:28:13+02:00
Zad.1
85- liczba uczniów w trzech klasach
x - Vb | 28
x+2 - Va | 28+2=30
x+2-3 - Vc | 28+2-3=27

x+x+2+x+2-3=85 | 28+30+29=85
3x=85-4+3
3x=84/:3
x=28

Zad.2
156zł -wspolne pięniądze
x - zosia | 30
x+36 - janek | 30+36=66
2x - adas | 2*30=60

x+x+36+2x=156 | 30+66+60=156
4x=156-36
4x=120/:4
x=30