Odpowiedzi

2009-09-24T22:15:04+02:00
Spiz jest stopem miedzi ,cyny i cynku. uzywa sie go do wyrobu dzwonow. miedz stanowi (ulamek) 22 ,25 stopu , cyna (ułamek) 2,25 reszte stanowi cynk . spizowy dzwon wazy 0,5ton. ile cynku uzyto do wykonania tego dzwonu?

22/25 + 2/25 + x = 1
x = 1/25
0,5 * 1/25 = 0,02t
Najlepsza Odpowiedź!
2009-09-24T22:37:44+02:00
22/25 + 2/25 + x = 1
24/25 + x = 1
x = 1/25

0,5 t * 1/25 = 1/50 t = 0,02 t