Zad.1
Powierzchnia biura ma kształt prostokąta o wymiarach 7,5cm i 6m. Kierownik biura płaci miesięcznie właścicielowi budynku 23zł za 1m² wynajętej powierzchni. Jaki jest miesięczny koszt wynajęcia tego biura?

Zad.2
Kwadrat i prostokąt mają pole równe 36cm². Bok kwadratu jest dwa razy dłuższy niż krótszy bok prostokąta. Oblicz obwody obu figur.

Kto poprawnie poda ;) będę wdzięczny. Zrozumiałe odpowiedzi proszę ;)

3

Odpowiedzi

2010-01-11T22:37:38+01:00
Zad 1
0,075m * 6m=0,45 m kwadratowych - tyle wynosi powierzchnia
23 zl za 1 m kw wiec za 0,45 m kw placi : 10,35 zl ( z obliczen na krzyz )


Zad 2
a²=36
a=6 bok kwadratu to 6

mniejszy bok prosotkata to 6/2=3

3*x=36
x=12 - dluzszy bok prostokatu


Obwod kwadratu to : 4*6=24
Obwod prostokatu to : 2*3+2*12=6+24=30
2010-01-11T22:39:58+01:00
Zad.1
7,5cm (?) obliczyłam jako 7,5 m , bo 7,5 cm to troche mało jak na biuro...

7,5*6=45m²

23zł -> 1m²
x -> 45 m²

x=23*45
x=1035zł

Miesięczny koszt wynosi 1035 zł.

Zad. 2
a - bok kwadratu
b - dłuższy bok prostokąta
a/2 - krótszy bok prostokąta

a²=36
a/2*b=36

a²=36
a=72/b

(72/b)²=36
5184/b²=36
5184=36b²
b²=144
b=12cm

a=72/12
a=6cm

Obw. kwadratu=4*6=24cm
Obw. prostokąta=2*12+2*3=30cm

Obwód kwadratu wynosi 24 cm, a prostokąta 30cm.





Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-11T22:40:54+01:00
Zad 1.
P = a * b
a = 7,5 m
b = 6 m
P = 7,5 m * 6 m = 45 m

1m = 23 zł
45 m = 23 zł * 45 = 1035 zł

Koszt wynajęcia biura to 1035 zł.


zad2.
Pk = a * a = 36
a = 6 cm
Obw = a + a + a + a = 4* a = 4 * 6 cm = 24 cm


x - krótszy bok prostokąta
a = 2x
6 cm = 2x | :2
3 cm = x
a = 3 cm
b = 36 cm : 3 cm = 12 cm
Obw = a+ b + a + b = 2a + 2b = 2*3cm + 2* 12 cm = 6 cm + 24 cm = 30 cm