Państwo Wodzińscy zużyli w marcu 6m3 wody zimnej i 7m3 wody ciepłej.Zpłacili za to 54zł. W kwietniu za zużycie 7m3 wody zimnej i 6m3 wody ciepłej zapłacili 50zł.Ceny wody w marcu i kwietniu były takie same.Jle kosztuje1m wody zimnej,a ile ciepłej

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-11T22:33:38+01:00
A = cena 1m sześciennego wody zimnej
b = cena 1m sześciennego wody ciepłej

{6a + 7b = 54 /*7
{7a + 6b = 50 /*(-6)

{42a + 49b = 378
{-42a – 36b = -300
13b = 78 / :13

{b = 6
{6a + 42 = 54

{b = 6
{6a = 12 / :6

{b = 6
{a = 2


Mam nadzieję, że pomogłam...
Bardzo proszę o najjj...
Z góry dziękuję...
Pozdrawiam...

Ps. Miałam to zadanie kilka lekcji temu, więc jest dobrze...
1 5 1
2010-01-11T22:36:39+01:00
X-cena wody ciepłej
y-cena wody zimnej

6y+7x=54/*7
7y+6x=50/*-6

42y+49x=378
-42y-36x=-300 metoda przeciwnych współczynników

13x=78/:13
x=6

x=6
7y+6*6=50

x=6
7y+36=50

x=6
7y=14/:7

x=6
y=2
1 5 1