Odpowiedzi

2009-09-24T22:13:56+02:00
Sodoma i gomora-siedlisko rozpust nie moralności,grzech.Jest to związek religijny. Sodoma i Gomora były to 2 miasta na które Bóg zesłał plagi.Miasta te żyły w grzech oraz niemoralności.
10 4 10
Najlepsza Odpowiedź!
2009-09-24T22:20:30+02:00
Sodoma i Gomora jest Biblijnym związkiem frazeologicznym. Powstał na podstawie treści Biblijnej, ludzie w Sodomie i Gomorze strasznie grzeszyli i mimo napomnień Boga, nie przestali. Oznacza siedlisko grzechu i rozpusty, jest o czymś skrajnie zdemoralizowanym. Może też oznaczać awanturę lub wielkie zamieszanie. Słownik frazeologiczny wydawnictwa Zielona Sowa + własna interpretacja.
10 2 10
2009-09-24T22:24:24+02:00
Sodoma i Gomora - wielkie zamieszanie,chaos,siedlisko rozpusty,występku,grzechu i niemoralnosci;bibl.(Rdz 18,24-25: "A wtedy Pan spuścił na Sodome i Gomore deszcz siarki i ognia od Pana z nieba"Bóg spalił miasta za grzech zwane pózniej sodomskimi) żródło:słownik frazeologiczny Języka Polskiego D.PODLAWSKA ,M.ŚWIĄTEK-BRZEZINSKA
9 4 9