Odpowiedzi

2009-09-24T22:15:28+02:00
Klasa Va = x+2
klasa Vb = x
klasa Vc = x+2-3 = x-1
trzeba ułożyć równanie
(x+2) + x + (x-1) = 85 [Va + Vb + Vc = 85]
3x + 1 = 85
3x = 84/ :3
x= 28
klasa Va = x+2 = 28 + 2 = 30
klasa Vb = x = 28
klasa Vc = x+2-3 = x-1 = 28 - 1 = 27

Odp. W klasie Va jest 30 osób, Vb jest 28 osób, w Vc 27 osób.
2009-09-24T22:18:01+02:00
Bez podstawiania x lub jakiejkolwiek innej niewiadomej tego nie zrobisz. O to chodzi w tym zadaniu, że masz 1 niewiadomą i potrzebujesz jednego równania. Dało by się to zrobić bez równania, gdyby odpowiedź była podana już w treści zadania, a wtedy nie byłoby to zadaniem matematycznym, a czytaniem ze zrozumieniem.

@polimeria: tak, można to robić takim sposobem bez "x", jednak to tak, jak gdybym zamiast "x" wstawił np. "p". Nadal masz niewiadomą, którą zapisałaś "z głowy", tzn. tok rozumowania jest taki sam jak w rozwiązaniu Eldunari, ale zapis inny.
Najlepsza Odpowiedź!
2009-09-24T22:33:04+02:00
Da się to zrobić bez "x"
Masz 3 klasy A , B i C jest w nich razem 85 uczniów
sprowadzamy wszystko do klasy B, czyli robimy tak, żeby w każdej klasie było po tyle samo osób
"w klasie A było 2 uczniów więcej niż w klasie B"
85 - 2 = 83 (teraz A=B)
"a w C o 3 uczniów mniej niż A"
83 + 3 - 2 = 84 (teraz C=A=B)
Kiedy wszystkie klasy mają po tyle samo osób można podzielić je na ilość klas
84:3=28 to jest liczba uczniów w klasie B
28 + 2 = 30 liczba uczniów w klasie A
30 - 3 = 27 liczba uczniów w klasie C

Teraz niech ktoś mi powie, że nie da się bez "x"!