Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-11T22:57:35+01:00
X - il. dziewcząt
y - il. chłopców

x+y=150
1/3x+2/7y=46

x=150-y
1/3(150-y)+2/7y=46

50-1/3y+2/7y=46
-7/21y+6/21y=-4
-1/21y=-4
y=84

x=150-84=66

Test pisało 66 dziewcząt i 84 chłopców


1 5 1
2010-01-11T22:57:43+01:00
X-liczba dziewczynek
y-liczba chłopców

x+y=150
⅓x+²/₇y=46

x=150-y
⅓(150-y)+²/₇y=46

x=150-y
50-⅓y+²/₇y=46

x=150-y
-⁷/₂₁y+⁶/₂₁y=46-50
-¹/₂₁y=-4
y=4×21
y=84

x=150-y=150-84=66
odp. test pisało 66 dzieczynek i 84 chłopców
1 5 1