1)Cenę komputera obniżono o 10 %.Następnie obniżono ją o kolejne 10 %. Komputer po obu obniżkach kosztuje 2430 zł.Oblicz cenę tego komputera przed obydwiema obniżkami.
2)Basia ma o pięć monet dwuzłotowych więcej niż monet pięciozłotowych.Razem ma niemniej niż czterdzieści pięć złotych.Ile co najmniej monet dwuzłotowych może posiadać Basia?

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-11T23:07:37+01:00
1) x-0,1x-0,1(x-0,1x)=2430
0,9x-0,1x+0,01x=2430
0,81x=2430
x=3000zł

2)
razem ma wiecej niz 40 lub rowne 40.
uklad rownan:
(x - pieciozlotowe)
(y - dwuzlotowe)
x+5=y
5x+2y=45 (interesuje nas min)

5x+2(x+5)=45
5x+2x+10=45
7x=35
x=5
y=10
odp: 10
2010-01-11T23:14:10+01:00
1)
cena po obnizce wynosi 90% ceny wyjściowej
2430*100/90 = 2700zł (cena przed 2 obniżką)
2700*100/90 = 300zł. (cena pierwotna)
2)
x= monety 5 zł
y = monety 2zł
y = 5+x

5x + 2 (x+5) = 45
5x +2x +10 = 45
7x = 45-10 = 35
x=35:7
x = 5 (tyle ma monet 5-złotowych)
y = 5+5 = 10
Monet o nominale 2zł musi miec co najmniej 10
1 5 1