Odpowiedzi

2010-01-11T23:16:05+01:00
A-długosc boku kwadratu
a*<2> - dlugosc przekatnej

<2> - pierwiastek z 2

a*<2>=1
a= 1 / <2>
usuwam niewymiernosc z mianownika:
a= <2> / 2

obwod = 4a

4a= 4 * [<2> / 2] = 2*<2>
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-11T23:47:03+01:00
Oblicz obwód kwadratu o przekątnej równej 1.

Można skorzystać ze wzoru na pole P=1/2 d², gdzie d- przekątna

P=1/2*1=1/2

P=a²=1/2
a=√1/2=1/√2=√2/2

Obw=4a=4*√2/2=4√2/2=2√2
4 4 4