Odpowiedzi

2010-01-11T23:33:31+01:00
V=5*5*12,5
V=312,5 cm szesciennego

Pp=5*5*2 = 50 cm kwadratowego
Pb=5*12,5*4= 250 cm kwadratowych
Pc=250+50= 300 cm kwadratowych
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-11T23:35:49+01:00
V=abc=12.5*5*5=312,5 (cm sześciennych)
Pc=[(12,5*5)*4]+[(5*5)*2]=300 (cm kwadratowych)

Odp: Objętość jest równa 312,5 (cm sześciennych), a pole całkowite jest równe 375 (cm kwadratowych).
1 5 1
  • Użytkownik Zadane
2010-01-11T23:41:01+01:00
Graniastosłup prawidłowy sześcienny?
A nie powinien być sześciokątny?

Rozwiązuję dla sześciokątnego bo sześcian ma wszystkie krawędzie takie same a u ciebie wysokość nie wynosi 5 cm.

H=12.5 cm
a=5 cm

Pole podstawy (Pp) to pole sześciu trójkątów równobocznych o boku a
Pole podstawy = P trójkąta równobocznego =
(a²√3)/4 = (5²√3)/4 = (25√3)/4 cm²

Pole jednej ściany (Pb) to pole prostokąta o wymiarach 5 cm x 12.5 cm
Pole jednej ściany = 12.5 * 5 = 62.5 cm²

Pole całkowite = 2* Pp + 6* Pb = 2*[(25√3)/4] + 6*62.5 =
(25√3)/2 + 375 cm² = [25√3 + 750]/2 cm²

V = Pp * H = [(25√3)/4] cm² * 12,5 cm = [(25√3)/4] * (25/2) =
(625√3)/8 cm³