Jerzy Fryderyk Händel (Haendel)
1. Kiedy się urodził i kiedy zmarł.
2. Czy miał przezwisko.
3. Czy miał rodzine.
4. Czy był bogaty.
5. Czy coś w jego życiu wydażyło się tragicznego.
6. Gdzie są pochowani jego rodzice.
7. Ciekawostki z życia.
8. Jakich mieli nauczycieli.
9. Czy rodzice skończyli jakieś szkoły muzyczne.

3

Odpowiedzi

2010-01-12T09:40:44+01:00
Urodził się- 23 lutego 1685(Halle)
Zmarł-14 kwietnia 1759
Przezwisko-??
Rodzina-Miał rodzine
Bogaty-Nie

Znam tylko tyle odpowiedzi :)
1 3 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-12T10:10:27+01:00
1.ur. 23 lutego 1685 w Halle, zm. 14 kwietnia 1759 w Londynie
2.Znany był pod nazwiskiem George Frideric Haendel
3.Miał rodziców
4.Tak.
5.W 1704 doszło do pojedynku między Händlem a Johannem Matthesonem. Podczas wystawienia jednej z oper Matthesona Cleopatra. Händel przejął w swe ręce dyrygowanie orkiestrą, gdy Johan był solistą. Johan był wściekły, ponieważ Händel nie odstąpił mu tej funkcji, gdy twórca opery skończył partię solową. Mattheson napadł na Händla z wyciągniętą szpadą, a ten zasłonił się partyturą Cleopatr.
6.Nigdzie nie znalazłam informacji na ten temat.
7.Chciał umrzeć w Wielki Piątek. Zmarł w Wielką Sobotę o 8:00 rano.Zgodnie ze swą wolą, został pochowany w opactwie Westminster.
8.
9. Nie
4 4 4
2010-01-12T10:44:09+01:00
1.1685-1759
2. tak. "Mesjasz".
9. nie