Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-12T14:51:05+01:00
X- miara 1 kąta
1,5x=miara 2 kata
x+1,5x=2,5x= miara 3 kąta

x+1,5x+2,5x=180⁰
5x=180⁰
x=180:5
x=36⁰
1,5x=1,5×36=54⁰
2,5x=2,5×36=90⁰
spr.36+54+90=180⁰

odp. katy Δ maja miary: 90,36 i 54⁰
1 1 1
  • Użytkownik Zadane
2010-01-12T14:57:09+01:00
Chyba to bedzie tak ale nie jestem pewnia:
x+1,5x+(x+1,5x)=180stopni
x+1,5x+x+1,5x=180stopni
5x=180stopni /:5
x=36stopni


1,5*36=54stopni
36+1,5*36=36+54=90stopni

1kąt ma 36 stopni, 2kąt ma 54stopni, a 3kąt ma 90stopni