Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-12T15:03:11+01:00
1. 1903 r - Bracia Wright wynaleźli samolot
2. 1902 r - Faks - Arthur Korn
3.1945 bomba atomowa – Jacob Robert Oppenheimer
4. 1948 William Shockley, John Bardeen i Walter Brattain – tranzystor
5. 1763 r -Parowy silnik tłokowy - James Watt
6. 1942 reaktor jądrowy – Enrico Fermi
7. 1687 r. E. Weigel buduje i wprowadza pierwsze windy mieszkaniowe.
8.1710 r. Pojawienie się pierwszych wiertarek do metali.
9.1714 r. Mill konstruuje maszynę do pisania dla ludzi ociemniałych.
10.1747 r. Margraf podaje metodę wyrobu cukru z buraków cukrowych.
11.1930 silnik turboodrzutowy – Frank Whittle
12.1931 mikroskop elektronowy – Ernst Ruska i Maks Knoll
13.1954 laser, a właściwie maser – pierwszy wzmacniacz kwantowy
14.1615 r. Pojawienie się pierwszej maszyny do wytłaczania monet, wykonanej przez Briota.
15.1924 kamera – Oskar Barnack
16.1908 elektryczny odkurzacz wprowadza na rynek USA firma Hoover
17.1913 taśma produkcyjna – ruchoma taśma produkcyjna samochodów – Ford Motor Company
18.1911 początki telewizji – przekazanie obrazu telewizyjnego za pomocą elektryczności
19.alfabet morsa - 1832 - Samuel Morse
20. 1833 - Carl Friedrich Gauss - telegraf
21. Paseyzacja - Ludwik Pasteur
22. Penicylina - Aleksander Fleming
23.Witaminy - Kazimierz Funk

2010-01-12T15:16:28+01:00
1.Alexander Graham Bell- WYNALAZCA TELEFONU
2.John Harrison- WYNALAZCA LODÓWKI
3.Thomas Alva Edison- WYNALAZCA ŻARÓWKI
4.J. King- WYNALAZCAŁ PRALKĘ
5.Gottlieb Daimler- WYNALAZCA SAMOCHÓDU
6.Guglielmo Marconiego- WYNALAZCA RADIA
7.John Logie Baird- WYNALAZCA TELEWIZORA
8.Percego LeBaron Spencera- WYNALAZCA KUCHENKI MIKROFALOWEJ
9.Joel Houghton 1850r./Josephine Cochrane z 1886 r.-WYNALAZCA ZMYWARKI DO NACZYŃ
10.Franz San Galli- WYNALAZCA KALORYFERÓW
11. Wayne Pickette - WYNALAZCA KOMPUTERA
12.James Watt - WYNALAZCA SILNIKA PAROWEGO
13.Henry Ford- WYNALAZCA SAMOCHODU ZE SILNIKIEM SPALINOWYM
14.Ignacy Łukasiewicz - WYNALAZCA LAMPY NAFTOWEJ
15.Maria Skłodowska Curie - WYNALAZCA RADU I POLONU
16.Alfred Nobel- WYNALAZCA DYNAMITU
17.Rudolf Diesel- WYNALAZCA SILNIKA SPALINOWEGO
18.Bell Alexander Graham- WYNALAZCA TELEFONU
19.Blaise Pascal - wynalazł strzykawkę i prasę hydrauliczną
20.
1 5 1