Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-09-25T15:34:12+02:00
W wyniku podziału mitotycznego np. z jednej komórki powstają dwie o TAKIEJ SAMEJ ilości chromosomów, więc będzie ich 24.
W wyniku podziału mejotycznym np. z jednej komórki powstają cztery komórki o liczbie chromosomów DWA RAZY MNIEJSZEJ, więc bedzie ich 12.
2009-09-25T16:48:52+02:00
Po podziale mitotycznym będą 24 komórki, ponieważ mitoza jest to podział komórki macierzystej na 2 kom. potomne o takiej samej liczbie chromosomów.

Po podziale mejotycznym komórek będzie 12, ponieważ mejoza jest to podział kom. macierzystej na 4 potomne o zredukowanej do połowy liczbie chromosomów, czyli 12.