Pole powierzchni całkowitej pewnego graniastosłupa prostego jest równe 120 cm kwadratowych. Wysokość graniastosłupa wynosi 5 cm, a obwód podstawy to 20cm. Jakie jest pole podstawy tego graniastosłupa?

Proszę o obliczenia... nie dam punktów jeśli nie bd obliczeń..
Z GÓRY DZIĘKI :))


2

Odpowiedzi

2010-01-12T15:08:27+01:00
Najpierw obliczam pole powierzchni bocznej : 20 cm * 5 cm = 100 cm kwadratowych

teraz ze wzoru na pole całkowite mogę obliczyć pole podstawy :

P całkowite = 2 * Ppodsawy + P powierzchni bocznej
120 cm kwadr = 2 * Pp + 100 cm kwadr
120 cm kwadr - 100 cm kwadr = 2 * Pp
20 cm kwadr = 2 * P p
Pp = 20 cm kwadr : 2 = 10 cm kwadratowych
32 3 32
Możesz napisać jaśniej i normalnie?
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-12T15:11:15+01:00
Pc= 2xPp+Pb
Pc- pole całkowite
Pp- pole podstawy
Pb- pole ścian bocznych.
Pb=20cm x 5 cm ( wysokość graniastoslupa) = 100cm kwadratowych
Pc=120 cm kwadratowych
2x Pp ( bo podstawy są dwie) = 120cm kwadratowych - 100cm kwadratowych= 20cm kwadratowych
Pp(jednej)= 20cm kwadratowych : 2= 10 cm kwadratowych
67 3 67