Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-09-25T15:32:57+02:00
2x+3x=30
5x= 30
x= 6

2*6= 12- dł. jednego promienia
3*6= 18 - dł. drugiego promienia
2009-09-25T15:33:40+02:00
30cm : 5 = 6cm
3*6cm = 18 cm
2*6cm = 12 cm

Odp. Promień większego okręgu ma 18 cm, a mniejszego 12 cm.
1 5 1
2009-09-25T16:20:35+02:00
Dwa okręgi są styczne zewnętrznie. Odległość między środkami tych okręgów wynosi 30cm, a stosunek długości ich promieni 2:3. Jaka jest długość promienia każdego z okręgów?

styczne zewnętrznie: r+R=30
r/R=2/3

r+R=30
2R=3r

R+r=30 /3
2R-3r=0

3R+3r=90
2R-3r=0
5R=90
R=18
36=3r
r=12
R=18