Ile ścian , ile wierzchołków i ile krawędzi ma graniastosłup
a) o podstawie trapezu
b) siedmiokątny
c) osiemdziesięciokątny
d) dwustukątny


podstawą graniastosłupa prostego jest trójkąt równoboczny o boku 6cm. Wysokość tego graniastosłupa ma długość 10cm . Oblicz łączną długość krawędzi tego graniastosłupa.

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-12T15:21:20+01:00
Ile ścian , ile wierzchołków i ile krawędzi ma graniastosłup
a) o podstawie trapezu- 8 wierzchołków,12 krawędzi,6 ścian
b) siedmiokątny9 ścian,14 wierzchołków,21 kraedzi
c) osiemdziesięciokątny240 krawędzi,82 ściany,160 wierzchołków
d) dwustukątny-14 ścian, 24 wierzchoi, 36 krawędzi

podstawą graniastosłupa prostego jest trójkąt równoboczny o boku 6cm. Wysokość tego graniastosłupa ma długość 10cm . Oblicz łączną długość krawędzi tego graniastosłupa.
h=10cm
wysokości w jednym graniastosłupie trójkatnym są 3
a=6cm -dł krawędzi trójkąta
wszystkich krawędzi w trójkącie jest 12
9*6cm+3*10cm=45cm+30cm=75cm
odp. łącza długość krawędzi tego graniastosłupa wynosi 75 cm.
2 3 2
2010-01-12T15:22:18+01:00
A)8 wierzcholkow,krawedzi ma 12, scian6
b)14 wierzcholkow, krawedzi 21, scian9
c)80*2=160 wierzcholkow, krawedzi: 80*3=240, scian82
d)200*2=400 -//-,krawdzi 200*3=600, scian202


3*10cm+6*6=30cm+36cm=66cm
5 3 5