Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-12T15:26:20+01:00
X-cena lustra
y cena stolika

x+y=4050
1.25x+1.4y=5310

y=4050-x
1.25x+1.4(4050-x)=5310

y=4050-x
1.25x-1.4x=5310-5670

y=4050-x
-0.15x=-360 /:-0.15

y=4050-x
x=2400

y=4050-2400=1650

Odp. Antykwariusz zapłacił za lustro 2400 zł a za stolik 1650 zł.
2010-01-12T15:35:28+01:00
Więc zaczynamy
x cena lustra
y cena stolika do kawy

x+y=4050
1,25x+1,40=4050+1260

x+y=4050 |×(-1,40)
1,25x+1,40=5310

-1,40x-1,40y=-5670
1,25x+1,40y=5310

-0,15x=-360 |:(-0,15)
2400+y=4050

x=2400
y=1650

Odp. 2400 cena lustra 1650 cena stolika do kawy