Proszę, pomóżcie. mam dokonać redukcji, czyli
tak jakby ktoś chciał sobie powtórzyć:

redukcja wyrazów podobnych- dodajemy współczynniki liczbowe wyrazów podobnych, litery przepisujemy bez zmian.

i tu te działanie których nie wiem
a) 3x-2-2x+5+4x=

b) 3a-b+5a+2b-6=

c) x+2y-3y-3z+5z-x=

d) 3 (x-4z+y+4x-z+2y)=

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-12T15:28:35+01:00
A)3x-2-2x+5+4x=5x+3
b)3a-b+5a+2b-6=8a+b-6
c) x+2y-3y-3z+5z-x=2z-y
d) 3 (x-4z+y+4x-z+2y)=3x-12z+3y+12x-3z+6y=15x-15z+9y
2010-01-12T15:29:38+01:00
A)3x-2-2x+5+4x=5x+3
b)3a-b+5a+2b-6=8a+b-6
c) x+2y-3y-3z+5z-x=2z-y
d) 3 (x-4z+y+4x-z+2y)=3x-12z+3y+12x-3z+6y=15x-15z+9y