Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-01-12T15:34:54+01:00
Przyczyny osteoporozy :
a) czynniki genetyczne :
- płeć żeńska,
- rasa biała lub żółta,
- obciążające wywiady rodzinne w kierunku osteoporozy,
- niska masa ciała (drobna budowa ciała),
- wczesna menopauza,
b) tryb życia :
- mała aktywność ruchowa,
- palenie tytoniu,
- bezdzietność,
- zmniejszona ekspozycja na promienie słoneczne,
- nadmierny wysiłek fizyczny kobiet prowadzący do zaprzestania miesiączkowania,
c) czynniki dietetyczne :
- nietolerancja mleka,
- wieloletnia niska zawartość wapnia w pokarmie,
- dieta wegetariańska,
- dieta wysokobiałkowa,
- nadmierne spożywanie kawy i alkoholu,
- niedobór witamin D i K,
d) inne :
- podeszły wiek.

By zapobiec osteoporozie należy pamiętać o uprawianiu sportu, prawidłowej diecie i zdrowym trybie życia.

KRZYWICA
Występuje u dzieci, najczęściej między 2 miesiącem a 3 rokiem życia. Podstawową przyczyna jest jest niedobór witaminy D3, spowodowany np. niedostatecznym nasłonecznieniem dziecka. krzywica jest rzadką chorobą w krajach cywilizacyjnych. Zapobieganie polega na podawaniu preparatów z witaminą D3.
2 4 2
  • 112
  • Rozwiązujący
2010-01-12T15:50:25+01:00
Krzywica- choroba objawiająca się deformacją kości. Jej przyczyną jest niedobór witaminy D.
Osteoporoza- Przyczyną tej choroby jest obniżenie poziomu hormonów płciowych, a także niedobór wapnia w organiźmie.
1 5 1