W Szczebrzeszynie chrząszcz brzmi w trzcinie

I Szczebrzeszyn z tego słynie.



Wół go pyta: - Panie chrząszczu,

Po co pan tak brzęczy w gąszczu?



Jak to - po co? To jest praca,

Każda praca się opłaca.



- A cóż za to pan dostaje?

- Też pytanie! Wszystkie gaje,



Wszystkie trzciny po wsze czasy,

Łąki, pola oraz lasy.



Nawet rzeczki, nawet zdroje,

Wszystko to jest właśnie moje!



Wół pomyślał: "Znakomicie,

Też rozpocznę takie życie"
Ułóż pięć pytań do wiersza. W odpowiedziach do nich muszą się pojawić słowa z ż lub rz.pilnie!

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-12T15:48:26+01:00
1.Z czego słynie Strzebrzeszyn? Z chrząszczów, które brzmią w trzcinie.
2.Kogo i o co pyta wół? Wół pyta chrząszcza czemu tak brzęczy.
3Jaka praca się opłaca? Każda praca się opłaca.
4.Co za tą prace dostaje chrząszcz? Dostaje wszystkie gaje, trzciny po wsze czasy, łąki, pola oraz lasy.
5.Co pomyślał wół? Pomyślał, że też chce zacząć takie życie.
9 4 9
2010-01-12T15:51:14+01:00
1.Z czego słynie szebrzeszczyn?
odp. z tego że w Szczebrzeszynie chrząszcz brzmi w trzcinie
2.Z kim rozmawia wół ?.
odp. z chrząszczem
3.Na końcu wiersza wół pomyślał,że...
odp. że też rozpocznie takie życie.
4.Co robi chrząszcz w gąszczu ?
odp.brzęczy
5.Co dostaje za pracę chrząszcz?
odp.Wszystkie gaje,Wszystkie trzciny po wsze czasy,
Łąki, pola oraz lasy

;)
4 3 4