Kawałek blachy, z którego zrobiono lejek ma kształt wycinka koła . Promień tego koła jest równy 30 cm , a kąt środkowy , tworzący ten wycinek, ma miarę 120 stopni . Oblicz powierzchnię tego kawałka blachy.

Bardzo proszę o dokładny zapis.
Z góry dzięki .
Proszę zróbcie mi to w miarę szybko! :) :)
Pilne!

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-09-25T17:23:45+02:00
Kawałek blachy, z którego zrobiono lejek ma kształt wycinka koła . Promień tego koła jest równy 30 cm , a kąt środkowy , tworzący ten wycinek, ma miarę 120 stopni . Oblicz powierzchnię tego kawałka blachy.

r=30cm
α=120⁰ →1/3 koła
P wycinka=1/3 *Πr²
P=1/3*Π*900
P=300Π cm²
2009-09-25T20:19:46+02:00
Α=120°
r=30 cm

Pw=α/360° * πr²= 120°/360°*π*30²= 1/3 * 900π=300π cm²