Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-01-12T15:51:23+01:00
A, b i c to kąty trójkąta
Wiemy że:
a+b+c = 180 suma kątół w trójkącie

a = 1/3 b
a = 1/5 c

b = 3a
c = 5a

a+b+c = a +3a + 5a = 9a = 180
a=20
b = 3a = 60
c = 5a = 100

Zatem jeden kąt jest rozwarty (c = 100) a 2 pozostałe są ostre
18 3 18
2010-01-12T15:52:56+01:00
Suma miar kątów w trójkącie = 180 stopni
180 : 9 = 20 stopni - miara najmniejszego kąta
20 stopni * 3 = 60 stopni - drugi kąt
20 stopni * 5 = 100 stopni - trzeci kąt
16 4 16