Odpowiedzi

2010-01-12T15:54:11+01:00
W tym wierszu występuje jedno porównanie:

"lecz mię pan tak kładzie
Jako szczep napłodniejszy w hesperyskim sadzie"

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-12T15:55:54+01:00
Gościu, siądź pod mym liściem, a odpoczni sobie!
Nie dójdzie cię tu słońce, przyrzekam ja tobie,
Choć się nawyższej wzbije, a proste promienie
Ściągną pod swoje drzewa rozstrzelane cienie.
Tu zawżdy chłodne wiatry z pola zawiewają,
Tu słowicy, tu szpacy wdzięcznie narzekają.
Z mego wonnego kwiatu pracowite pszczoły
Biorą miód, który potym szlachci pańskie stoły.
A ja swym cichym szeptem sprawić umiem snadnie,
Że człowiekowi łacno słodki sen przypadnie.
Jabłek wprawdzie nie rodzę, lecz mię pan tak kładzie
Jako szczep napłodniejszy w hesperyskim sadzie.

Porównania:
"Jabłek wprawdzie nie rodzę, lecz mię pan tak kładzie
Jako szczep napłodniejszy w hesperyskim sadzie."
Chyba jest tylko jedno porównanie, bo nie widzę tu żeby były takie wyrazy jak: jak, jako itp. które są charakterystyczne do porównań.