Obwód trójkąta jest równy 18 cm. Oblicz długości boków tego trójkąta,wiedząc, że pierwszy bok jest o 2cm krótszy od drugiego, a drugi jest o 2 cm krótszy od trzeciego.

Z góry dzięki.

PS: A i jak byście mogli to napiszcie dlaczego tak a nie inaczej mój nauczyciel to niestety wymusza :(

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-12T15:55:53+01:00
X- długość trzeciego boku Δ
x-2cm= długośc drugiego boku Δ
x-2-2=x-4= długośc pierwszego boku Δ

x+x-2+x-4=18
3x=18+2+4
3x=24
x=24:3
x=8cm =trzeci bok

x-2=8-2=6cm = drugi bok

x-4=8-4=4cm= pierwszy bok

spr. 8+6+4=18
18=18
L=P

odp. boki trójkata mają długośc : 8cm, 6cm i 4cm


2010-01-12T15:57:49+01:00
Obwód trójkąta jest równy 18 cm. Oblicz długości boków tego trójkąta,wiedząc, że pierwszy bok jest o 2cm krótszy od drugiego, a drugi jest o 2 cm krótszy od trzeciego.

18/3=6
jeden bok 4cm
drugi 6 cm
3 bok 8cm

tak jest, ale nieumiem wytłumaczyć
2010-01-12T16:00:02+01:00
X- dlugosc trzeciego boku = 8cm
x-2-dlugosc drugiego boku = 8 cm- 2 cm= 6cm
x-2-2-dlugosc pierwszego boku=8cm - 2cm - 2cm= 6cm -2cm=4cm

x+x-2+x-2-2=18
3x -2-2-2=18
3x=18+2+2+2
3x=24 /:3
x=8 cm

Jak by co to masz sprawdzenie:
8+8-2+8-2-2=18
16-2+8-2-2=18
14+8-2-2=18
22-2-2=18
20-2=18
18=18
L=P

Odp. Pierwszy bok ma dlugosc 8cm , drugi bok 6 cm ,a trzeci 4 cm.