Odpowiedzi

2010-01-12T16:02:31+01:00
Odyseusz - bohater główny, postać realistyczna - jeden z herosów (bohaterów) świata starożytnego. Był synem Laertesa, króla Itaki.W dzieciństwie dużo podróżował , później przejął od starego ojca królestwo, poślubił Penelopę.Uczestniczył w 10-letniej wojnie trojańskiej wywołanej porwaniem pięknej Heleny, żony Menelaosa , przez Parysa , syna króla Troi, Priama .Po zwycięstwie Odys wyrusza w pełną przygód i trudności drogę powrotną do domu.Po 10latach tułaczki wraca do domu, gdzie czeka żona i syn Telemach.
Jest to ze ściągi kupionej w Księgarni
Powtórka z literatury klasa 5.
mam nadzieję ,że pomogłem liczę na najlepsze.
Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-01-12T16:03:33+01:00
Odyseusz był królem starożytnej Itaki. Brał udział w wojnie trojańskiej, był współtwórcą „konia trojańskiego”, dzięki któremu Grekom udało się pokonać Troję w dziesięcioletniej wojnie „o Helenę”. Odyseusza przedstawiono jako męża wspaniałego, barczystego, silnego i przystojnego o ciemnych oczach i czarnych, kręconych włosach. Sam jego wygląd wzbudzał respekt u przeciwników

Odys, jak każdy człowiek, miał wiele zalet i wad. Nigdy nie opuszczały go: pomysłowość, przebiegłość, odwaga i honor, dzięki którym wielokrotnie ratował życie swoim towarzyszom i swoje. Nie zawahał się, gdy wezwano go do uczestnictwa w wojnie przeciw Troi i wytrwał pod jej murami dziesięć lat. W drodze do domu przezwyciężył wiele przeszkód i niebezpieczeństw. Pokonał cyklopa Polifema, czary boginki Kirke i przy pomocy Ateny powrócił do swego rodzinnego kraju, wbrew klątwie Polifema i chęci zemsty Posejdona. Dzięki męstwu i roztropności przeprowadził swój statek koło wyspy syren i pokonał zalotników swojej żony. Odyseuszowi, mimo iż uchodził za twardego jak skała męża i woja, nie obce były uczucia wierności, miłości i wrażliwości. Mimo wielu pokus, pozostał wierny i kochający Penelopę. Z wielkim rozrzewnieniem witał się z Itaką, synem Telemachem, a nawet uronił łzy nad konającym psem, którego chował od szczeniaka. Odyseusz nie był jednak ideałem


Odyseusz lubił trudne wyzwania i niebezpieczne przygody, był dobrym człowiekiem oraz dumnym i walecznym wojownikiem. Ile prawdy jest w starożytnej legendzie o Odysie, tego nikt do dziś nie wie

Bohaterstwo, poświęcenie i honor są godne naśladowania, zwłaszcza, że współcześnie zapominamy, że w ogóle istnieją.
2010-01-12T16:04:44+01:00
Odyseusz był królem starożytnej itaki .
brał udział w wojnie trojańskiej .
był współtwórcą konia trojańskiego którfemu dzięki grekom udało się pokonac troję w dziesięcioletniej wojnie o Helenę .
odyseusza przedstawino jako męża wspaniałego barczystego silnego i przystojnego o ciemnych oczach i czarnych kręconych wlosach . sam jego wygląd wzbudzał respekt u przeciwników .

tylko tyle :)