Odpowiedzi

2010-01-12T16:03:22+01:00
Fryderyk Franciszek Chopin (ur. 22 lutego lub 1 marca 1810 w Żelazowej Woli, zm. 17 października 1849 w Paryżu) – polski kompozytor i pianista.
Przedstawiciel muzyki okresu romantyzmu. Był prawdziwym mistrzem gry na fortepianie. Jego ukochaną była francuska pisarka - George Sand. Zamieszkiwał w Żelazowej Woli. W 1826r. rozpoczął studia w Szkole Głównej Muzyki.
Jego dorobek kompozytorski to m.in.:
- 57 mazurków,
- 16 polonezów,
- 19 walców,
- 19 nokturnów,
- 4 ballady,
- 4 scherza,
- 3 sonaty fortepianowe i jedna na fortepian i wiolonczele,
- 26 preludiów,
- 27 etiud,
- 4 impromptus,
- 2 koncerty,
- 4 inne utwory na fortepian z orkiestrą,
- 17 pieśni,
- 2 utwory na wiolonczele i fortepian, trio fortepianowe,
- inne utwory fortepianowe (ronda, wariacje, marsze), kilka utworów na 4 ręce,
- utwory pojedyncze: „Fantazja”, „Barkarola”, „Berceuse”, „Tarantela”, „Bolero”.

Poprosze Naaj :]
147 4 147
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-12T16:17:42+01:00
Fryderyk Chopin (1810 - 1849) - polski kompozytor, pianista. Przedstawiciel romantyzmu . Pierwszą próbą kompozytorską małego Fryderyka był Polonez B-dur, który na papier przełożył jego ojciec. Jako szesnastolatek rozpoczął studia w zakresie teorii kompozycji w Warszawskiej Szkole Głównej Muzyki.
We wrześniu 1831 roku wyjechał na stałe do Paryża. Tam poznał swoją towarzyszkę życia - George Sand - , która była jego dalszą aspiracją.
Od 1839r. chorował na gruźlicę - stan się pogarszał. Ostatni Jego koncert odbył się w Londynie.
Pochowany został na Paryskim cmentarzu Pere Lachaise. Serce Chopina znajduje się w Warszawie, w Kościele św. Krzyża przy Krakowskim Przedmieściu.
28 3 28