Odpowiedzi

2010-01-12T16:08:37+01:00
Pęcherz pławny- ułatwia to pływanie rybie
niby korzenie-Sznury zbitej grzybni, które przypominają korzenie. a niewielu .
niby liście- Międzywęźla są to duże podłużne komórki otoczone rzędami małych komórek, tworzących okorowanie. z węzłów wyrastają nibyliście również zróżnicowane na węzły i międzywęźla.
12 3 12
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-12T16:10:19+01:00
Pęcherz pławny-(narząd hydrostatyczny) pęcherz jest wypełniony gazami , ułatwia to pływanie rybie
niby korzenie-Sznury zbitej grzybni, które przypominają korzenie. Nibykorzenie , których występowanie jest charakterystyczne dla niewielu gatunków.
niby liście-Nibyłodyga jest zróżnicowana na węzły i międzywęźla. Międzywęźla są to duże podłużne komórki otoczone rzędami małych komórek, tworzących okorowanie. z węzłów wyrastają tzw. nibyliście również zróżnicowane na węzły i międzywęźla. Okorowanie występuje u większości ramienic. Ramienice rosną kępkowo lub tworzą całe łąki, dając przy tym schronienie różnym innym drobnym organizmom np. narybkowi.
11 2 11