Odpowiedzi

  • Użytkownik Zadane
2010-01-12T15:58:51+01:00
A- Agnieszka, b- Basia
b=a+5

b-1=2(a-1)
b-1=2a-2
b=2a-2+1=2a-1

2a-1=a+5
2a-a=5+1
a=6

b=a+5=6+5=11

Basia ma 11 lat, a Agnieszka 6
2 3 2
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-12T15:59:24+01:00
X- obecny wiek basi
y- obecny wiek agi

x-1=2(y-1)
x=y+5

y+5-1=2y-2
x=y+5

y-2y=-2-5+1
x=y+5

-y=-6
x=y+5

y=6
x=6+5

y=6
x=11

odp. basia ma 11 a aga 6 lat.
2 3 2
2010-01-12T19:31:48+01:00
Wiek Basi :
x - teraz
x - 1 - rok temu
wiek Agnieszki :
y - teraz
y - 1 - rok temu

x - 5 = y
x - 1 = 2 ( y - 1 )

x - 5 = y
x - 1 = 2y - 2

x - y = 5 | * ( - 2 )
x - 2 y = - 2 + 1

- 2x + 2y = - 10
x - 2y = -1

-x = - 11 | : ( -1 )
x = 11

x - 5 = y
11 - 5 = y
y = 6


x = 11
y = 6
Odp. : Basia ma 11 lat, a Agnieszka 6 lat.

Pozdrawiam! :)
4 4 4