Ania i Bogdan ważą razem 70kg. Gdyby Ania przytyła 4kg, a Bogdan 3kg schudł, to oboje ważyliby tyle samo. Ile waży Ania, a ile Bogdan? To ma być rozwiązane metodą podstawiania albo metodą przeciwnych współczynników.
Proszę bardzo szybko potrzebne !!!

3

Odpowiedzi

2010-01-12T16:05:21+01:00
Ania - x
bogdan-y
x+y=70kg
x+4+y-3=70kg
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-12T16:05:47+01:00
X- waga ani
y waga bogdana

x+y=70
x+4=y-3

x+y=70
x-y=-7

2x=63 |÷2
31,5+y=70

x=31,5
y=38,5

Odp Bogdan waży 38,5kg a Ania waży 31,5kg


2010-01-12T16:07:48+01:00
A- waga Ani
b- waga Bogdana

a+b=70
a+4=b-3

a=70-b
a+4=a+4=b-3

a=70-b
70-b+4=b-3

a=70-b
77=2b | /2

a=70-b
b=38,5

b=38,5
a=70-38,5

b=38,5
a=31,5

Spr.
a+b=70 | 31,5+38,5=70
a+4=b-3 | 31,5+4=38,5-3 | 35,5=35,5

Odp. Waga Ani to 31,5 kg a Bogdana 38,5kg