Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-12T16:08:33+01:00
Kąt prosty= 90*
kąt alfa=x
kąt beta=x+50*

suma miar kątów wewnętrznych w trójkącie wynosi 180*, czyli:
90* + x + (x+50*)=180
2x+50*=90*
2x=40*
x=20*

X+50*=20*+50*=70*

ODPOWIEDŹ: Kąty w tym tójkącie mają miary: 90*, 20* i 70*


* oznacza stopnie
2010-01-12T16:13:03+01:00
180-90=90[stopni]
70-20=50[stopni]
Ten trujkąt ma katy 90[stopni],70[stopni] i 20[stopni].
2010-01-12T16:18:23+01:00
Α - jeden kąt ostry
β - drugi kąt ostry = α - 50⁰
γ - trzeci kąt = 90⁰
90⁰ + α + α - 50⁰ = 180⁰
2α = 140⁰
α = 70⁰
β = α - 50⁰ = 70⁰ - 50⁰ = 20⁰
odp
jeden kąt ma 70⁰ a drugi 20⁰