Odpowiedzi

2010-01-12T18:11:24+01:00
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-12T18:17:43+01:00
Podstawą bryły jest trapez prostokątny, w którym
a=3 - krótsza podstawa figury
b=7- dłuższa podstawa figury
h= 3 - wysokość trapezu

H = 9-wysokość bryły

Pp=0,5(a+b)h=0,5(3+7)*3 = 15
V = Pp*H = 15 * 9 = 135

Mamy 4 krawędzie po 9, 4 krawędzie po 3, 2 krawędzie po 7, 2 krawędzie po x.

Po narysowaniu wysokości w trapezie powstanie trójkąt prostokątny o bokach x, 3 i 4. Z tw Pitagorasa:
x^2 = 3^2 + 4^2
x^2 = 9 + 16
x^2 = 25
x=5

S - suma krawędzi bryły
S=4 * 9 + 4 * 3 + 2 * 7 + 2 * 5 = 72
1 5 1