Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-09-25T18:19:18+02:00
Namiot ma kształt ostrosłupa prawidłowego czworokątnego. Oblicz, ile potrzeba materiału na wykonanie takiego namiotu, jeżeli długość krawędzi podstawy ma 3m a wysokość namiotu jest równa 2m.
P=?
a=3m
H=2m
rysujemy przekrój wzdłuż wysokości ścian i przez wierzchołek
mamy trójkąt prostokśtny o bokach 2m, 1,5 m hwys. ściany
2²+(3/2)²=h²
4+9/4=h²
25/4=h²
h=2,5m

P=3²+ 4* 1/2*3*2,5
P=9+2*7,5
p=9+15
P=24m²
  • Użytkownik Zadane
2009-09-25T18:23:43+02:00
P= ?
a= 3m
H= 2m

2² + (3/2)²= h²
4 + 9/4= h²
25/4= h²
h= 2,5m

P= 3² + 4 × ½ × 3× 2,5
P= 9 + 2 × 7,5
p= 9 +15
P= 24m²