Odpowiedzi

2010-01-12T16:15:06+01:00
Wiara pozbawiona oparcia w rozumie skupiłaby się bardziej na uczuciach i przeżyciach, co stwarza zagrożenie, że przestanie być propozycją uniwersalną – mówił z kolei Jan Paweł II w encyklice Fides et ratio. – Złudne jest mniemanie, że wiara może silniej oddziaływać na słaby rozum. Przeciwnie, jest wówczas narażona na poważne niebezpieczeństwo, może bowiem zostać sprowadzona do poziomu mitu lub przesądu. Wiara potrzebuje nauki, nauka potrzebuje wiary.

Proszę, mam nadzieję ,że pomogłem ,pozdrawiam.
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-12T16:15:47+01:00
W tym aforyźmie chodzi o to że nauka bez wiary jest kulawa,bo nie wszystko da się pokazać,da się wyjaśnić,po porostu to jest teoria,a wiara bez nauki jest ślepa,ponieważ żaden człowiek, w coś takiego nie uwierzy jeśli ludzie karzą wierzyć w coś co jest sprzeczne z każdą nauką