Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-12T16:27:22+01:00
Wzór na pole wycinka;
Pw=πr²×α/360*

za r podstawiamy 30cm a za α miarę kąta

a) π30²×60*/360*=150πcm²
b)π30²×24*/360*=60πcm²
c)π30²×168*/360*=420πcm₂



10 4 10
2010-01-12T16:29:37+01:00
Pole koła
P=πr²
P=3,14*30²
P=2826

a)na proporcje liczymy
2826=360*
x=60*

360x=169560/360
x=471cm²

b)2826=360*
x=24*
360x=67824/360
x=188,4cm²

c)2826=360*
x=168*
360x=474768/360
x=1318,8cm²
5 3 5
2010-01-12T16:34:14+01:00
A)Pw=1/6∧πr²=1/6∧π900=150π
b)Pw=1/15∧π900=60π
c)Pw=168/360∧π900=420π
4 2 4