Hey.! ;** ;PP

zad. Akwarium w kształcie prostopadłościanu o krawędziach długości 50 cm, 30 cm i 20 cm jest wypełnione o połowy wodą.
a) Ile waży woda w akwaruim.?
b)O ile centymetrów podniesie się poziom wody w akwaruim , gdy dolejemy 3 litry wody.?
c) Ile wody należy dolać do tego akwarium , aby było wypełnione do ¾ wysokości.?

Błagaam o odpowiedź.! ;**
Potrzebne na jutro.
i rozwiążcie dobrze. ; ))
jak ktoś nie wie , to nie musi wszystkich przykładów.
ale zrobić najlepeiej 2. ;)
Z góry dziękuję.! < 333.

PIERWSZEJ OSOBIE DAJĘ NAAJ..! ;PP >;>>

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-12T21:25:31+01:00
Wiem tylko 1i 2
bo robilismy to na lekcji :D

1)
a=50cm
b=30cm
h=20cm
V= 50*30*20
V=3000:2
V= 1500cm³
V=15l
15l=15kg.


2)

15+3 =18l
a=50cm
b=30cm
V= a*b*H
18l. = 18000cm³
18000=1000*H
H= 18cm

Tutaj coś opuściłam, jakieś działanie, bo w odpowiedzi mam, że podniesie się o 3cm. Odp. jest na pewno dobra, tylko tego działania nie wiem ;/

2010-01-12T21:27:32+01:00
Obj. prostop.V=a*b*h
a=50cm
b=30cm
h=20cm
V=a*b*h
V=50*30*10-akwarium wypełnione jest do połowy,a więc podstawimy 10cm
V=15000cm3=15l=15kg 1l wody=1kg

a)15kg
b)jeżeli dolejemy 3l=3000cm3
Ze wzoru na obj.prostop.V=a*b*h obliczymy wysokość czyli h(dolana woda )
V=a*b*h
h=V/a*b
h=3000/1500
h=2cm
odp:poz. wody podniesie się o 2cm
c)Jeżeli do połowy akw.jest 15l to 3/4 będzie:
V=a*b*h-1/4 wys.z 20cm=5cm
V=50*30*5
V=7500cm3=7,5l wody
odp:Aby wypełnić akw.do 3/4 wys.trzeba dolać 7,5l wody
1l=1000cm3

1 5 1