Czy ktoś może mi wytłumaczyć metody otrzymywania kwasów tlenowych na przykładach.
Wiem, że trzeba przeprowadzić dwie reakcje:
1) Niemetal + tlen = tlenek niemetalu (bezwodnik kwasowy)
2) Tlenek niemetalu + woda= kwas tlenowy.
Spoko, problem jest potem jak mam później wyrównać strony?
Proszę o zrobienie tego na przykładach. Durne odp. zgłaszam jako spam. Najlepszego wynagrodzę:) Z góry dzięki. To pilne, na dzisiaj na 17:)

2

Odpowiedzi

2010-01-12T16:29:05+01:00
S+02===> SO2
SO2+H2O---->H2SO3

C+O2---> CO2
CO2+h2O--> H2CO3 (nietrwały)

4P+5O2---> 2P2O5
P2O5+3H2O---> 2H3PO4

2N2+5O2---> 2N2O5
N2O5+H2O----> 2HNO3

gdyby chodziło o jeszcze jakies przykłady to pisac wiadomosc prywatną :)
1 4 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-12T16:56:00+01:00
Weźmy kwas siarkowy (6)
bezwodnik

2S + 3O2 => 2SO3

Po lewej stronie mamy 2 atomy tlenu (O2) a po prawej 3 atomy tlenu(SO3)
Aby to wyrównać musimy znaleźć najmniejszą wspólną wielokrotność liczb 2 i 3 jest nią 6 (w przypadku gdyby po jednej stronie było 2 a po drugiej 4 najmniejszą wspólną wielokrotnością byłoby 4 ;)

Także by po prawej i lewej stronie było 6 atomów tlenu trzeba wpisać współczynniki przed tlenem po lewej stronie będzie to wyglądać tak :
mamy 2 atomy tlenu (O2) aby było ich 6 trzeba pomnożyć 2 przez trzy czyli współczynnikiem będzie 3 (3 * 2 = 6) po wpisaniu współczynnika będzie wyglądać to tak (S + 3O2)

teraz prawa strona mamy 3 atomy tlenu (SO3) aby było ich 6 współczynnikiem będzie 2 czyli po wpisaniu współczynnika otrzymujemy (2SO3)

gdy równają nam się tleny sprawdzamy siarkę

po lewej jeden atom (S) po prawej 2 atomy siarki aby to wyrówna po lewej stronie przed siarką wpisujemy współczynnik 2 (2S)

teraz nam się wszystko zgadza ;D

w 2 przypadku otrzymywania kwasu tlenowego współczynniki dodaje się tak samo licząc atomy po prawej i po lewej stronie gdy nam się coś nie zgadza dobieramy współczynniki stechiometryczne by to wyrównać ;D
1 5 1