Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-12T16:30:50+01:00
A) 11cm - srednica
r= 5,5 cm
pi=3,14
2*(pi)*r = 2*3,14*5,5=34,54 cm
odp. Wstązką o dł.37 cm można obwiązac ten rulon

b) 0,03m= 3cm
r=3cm
2*3=6cm - promień obu rulonów
2*(pi)*2r= 2*3,14*6= 37,68 cm
odp. Wstazką o dl. 37 cm nie mozna obwiązac tych rulonów
2010-01-12T16:32:04+01:00
Długość wstążki: 37cm
a) d= 1,1dm = 11cm
więc r = 5,5
wyliczamy długość okręgu
l = 2πr
l = 2 × 3,14 × 5,5
l = 34,54 [cm]
Odp.: Wstążką o długości 37 cm można obwiązać rulon o średnicy 1,1 dm.


b) r = 0,03m = 3cm
l = 2πr × 2 (razy dwa dlatego, że dwa rulony)
l = 2 ×3,14 × 3 × 2
l = 37,68
Odp.: Wstążką o długości 37 cm nie można obwiązać dwóch rulonów o promieniu 0,03 m.