Mógłby mi ktoś to wytłumaczyć?? (bez rozwiązywania)
SOLE
Na SO3 to siarczan(IV) magnezu - skąd tu się wzięło to (IV)?

cu(NO3)2 to azotan (V) miedzi (II) - skąd tu się wzięły te wartościowości (V) i (II) ???

Cr2S3 to siarczek chromu (III) - skąd wzięło się to (III) ????

Kompletnie tego nie kapuję. Byłabym bardzo wdzięczna jakby mi to ktoś wytłumaczył. Z góry dzięki!

2

Odpowiedzi

2010-01-12T16:31:27+01:00
Ta liczba bierze się od wartościowości reszty kwasowej
np. SO3 pochodzi od kwasu siarkowego 6 (h2so4)
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-12T16:36:07+01:00
Te cyfry rzymskie w nawiasach np. (IV) i (II) to tak zwane wartościowości. w kwasach musisz je wykuć na pamięć (tyle ile nauczyciel ich zadał do nauczenia)