Zadanie z Filozofi.

Przypadek czy przeznaczenie ? Odpowiedz na pytanie opierając się na tekście "Mit platoński ".

Mit platoński

Wedle tego pomysłowego filozofa, pierwotnie ludzkość nie była podzielona na mężczyzn i kobiety, jak jest obecnie; każda osoba składała się z dwóch płci i była zarazem mężem i żoną, stopionymi w jedną żywą istotę. Bez wątpienia owo zespolenie było kompletne i części były znakomicie do siebie dopasowane, co zaowocowało doskonałą harmonią pomiędzy mężczyzną i kobietą, pomimo iż byli zmuszeni do bycia nierozłącznymi towarzyszami. Wypływała stąd tak doskonała harmonia i tak wielkie szczęście, że ANDROGYNI (jak nazywa ich Platon), albo MĘŻCZYZNO - KOBIETY, opanowała z powodu dobrobytu pycha i zbuntowali się oni przeciw Bogom. JOWISZ nie mógł wymyślić lepszego środka, by ukarać ich zuchwałość, niż rozdzielenie części męskiej od żeńskiej i stworzenie z doskonałej przedtem całości dwóch niedoskonałych istot. Takie jest źródło mężczyzny i kobiety jako oddzielnych stworzeń. Jednakże pomimo owego rozdzielenia jest w nas tak żywa pamięć szczęścia, którym cieszyliśmy się w stanie pierwotnym, że każda z tych połówek bez wytchnienia wciąż poszukuje rodzaj ludzki, by odnaleźć utraconą połówkę. Gdy zaś obie połówki się odnajdą, łączą się powtórnie z wielką czułością i sympatią. Częstokroć jednak się zdarza, że popełniają błąd i za swoją połówkę uważają taką, która w żaden sposób się z nimi nie zgadza, ich części zaś nie pasują do siebie w miejscach uprzedniego rozdzielenia. W tym wypadku ów związek rychło się rozpada i każda z rozdzielonych połówek znów wyrusza na poszukiwanie i łączy się na próbę z każdą napotkaną połówką. Nie osiągają one spokoju, aż doskonała zgodność z partnerem wskazuje, że ich wysiłki zwieńczone zostały sukcesem.

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-09-25T23:13:02+02:00
Moim zdaniem jest to przeznaczenie
pozdrawam:)
2009-09-25T23:58:55+02:00
Również uważam, ze jest to przeznaczenie.